Meble biurowe z gwarancją
Gwarancja w kontekście mebli biurowych jest bardzo ważna. Osoba, która ma za zadanie wyposażyć całe biuro w dziesiątki krzeseł, foteli, biurek i szaf na dokumenty, staje przed nie lada wyzwaniem. Wybrane meble biurowe mają za zadanie przetrwać okres zwykle kilku do kilkunastu lat, bo mało która firma chce co roku inwestować duże kwoty w wymianę wyposażenia biura. Dlatego tak ważne jest, by uzgodnić z producentem warunki gwarancji, które będą korzystne dla zamawiającego.
Ile wynosi gwarancja na meble biurowe?
Najczęściej spotykane zasady gwarancji na meble biurowe są do siebie bardzo zbliżone. Jeśli chodzi o fotele obrotowe, okres obejmowania gwarancji zazwyczaj nie jest mniejszy niż 2 lata. Co do większych przedmiotów, takich jak wielkie stoły konferencyjne czy duże szafy drewniane, możemy uzyskać gwarancję na nawet 5 lat.
Jeśli trafiamy na ofertę, która przewiduje zaledwie dwunastomiesięczny okres gwarancji, to znak że coś jest nie tak. Gwarancja jest niczym innym, jak zapewnieniem producenta, że jego produkt będzie się doskonale spisywał przez określony okres czasu. Kiedy firma nie jest pewna, czy jej meble biurowe wytrzymają rok, to można się domyślać, że jakość i procedury produkcji nie są zbyt wygórowane.
Negocjuj warunki gwarancji
Kiedy przeglądamy oferty różnych sklepów meblowych, musimy zachować czujność. Większość firm prezentuje bowiem ofertę przygotowaną z myślą o klientach detalicznych, którzy chcą kupić wyposażenie do domu czy kilka krzeseł drewnianych. Inaczej ma się jednak sprawa, gdy jako przedsiębiorca chcesz zamówić meble biurowe w ilości hurtowej. Kilkadziesiąt krzeseł, pięć stołów, a do tego szafy na wymiar – to sprawia, że producent powinien potraktować cię wyjątkowo i przedstawić bardziej atrakcyjne warunki współpracy.
Dochodzimy do tego, że gwarancja na meble nie jest niczym stałym i niepodważalnym. Przy dużych zamówieniach powinniśmy negocjować z producentem nie tylko cenę zamówienia, ale również okres obowiązywania gwarancji. W wielu przypadkach można uzyskać dodatkowy rok czasu, co może w obecnej chwili nie wydaje się tak istotne, ale w perspektywie regularnego użytkowania mebli przez kilka lat, okaże się szalenie ważne.
Jeśli nie uda nam się przedłużyć gwarancji, to spróbujmy chociaż załatwić serwis czy wymianę mebli w systemie door-to-door. Jest to niezwykle wygodna usługa, w której producent sam odbiera meble, które miały jakieś wady, i na własny koszt dostarcza nowe, nieuszkodzone krzesła czy fotele.